Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

ΠΟΛ 1053/2013: Αναστολή υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων των συμβάσεων των δικηγόρων για το 2012



Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, κ. Χ. Θεοχάρης, με την υπ. αριθμ. 1053/21.03.2013 εγκύκλιό του, παρέχει διευκρινίσεις σχετικά με την υποβολή των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που έχουν συνάψει οι Δικηγόροι με τους εντολείς τους καθώς και των καταστάσεων των γραμματίων προκαταβολής από τους Δικηγορικούς Συλλόγους.
Ειδικότερα, ο κ. Θεοχάρης ενημερώνει ότι αναστέλλεται η υποβολή των οριστικών δηλώσεων αμοιβών από ελευθέρια επαγγέλματα, εισοδημάτων από εμπορικές επιχειρήσεις καθώς και των αντίστοιχων βεβαιώσεων αποδοχών (έντυπα Ε20, Ε21, Φ01-043 και Φ01-044), των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που έχουν συνάψει οι Δικηγόροι με τους εντολείς τους, των καταστάσεων των γραμματίων προκαταβολής από τους Δικηγορικούς Συλλόγους καθώς και των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που έχουν συνάψει οι μηχανικοί με τους αντισυμβαλλόμενους τους.
Οι ανωτέρω βεβαιώσεις, δηλώσεις και καταστάσεις υποβάλλονται μέσω διαδικτύου στον δικτυακό τόπο της Γ.Γ.Π.Σ. και δεδομένου ότι εντάσσονται στη νέα γραμμογράφηση του έργου TAXIS net του 2013, η υποβολή τους για την χρήση 2012 αναστέλλεται.

Πηγή: lawnet.gr

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Αλλαγές στην εργατική νομοθεσία των απολύσεων προωθεί η βρετανική κυβέρνηση


Το νομοσχέδιο τιτλοφορείται “Enterprise and Regulatory Reform Bill” και αποσκοπεί στη στήριξη της ανάπτυξης και της καινοτομίας καθώς και στη δημιουργία φιλικότερου περιβάλλοντος για τις βρετανικές επιχειρήσεις.
Νομοσχέδιο με αλλαγές στην νομοθεσία που διέπει τις απολύσεις έχει κατατεθεί στη βρετανική Βουλή από τον Υπουργό Επιχειρηματικότητας Vince Cable. Το νομοσχέδιο τιτλοφορείται “Enterprise and Regulatory Reform Bill” και αποσκοπεί στη στήριξη της ανάπτυξης και της καινοτομίας καθώς και στη δημιουργία φιλικότερου περιβάλλοντος για τις βρετανικές επιχειρήσεις.
Με τις προτεινόμενες νέες ρυθμίσεις τίθεται ανώτατο όριο στην αποζημίωση που μπορεί να αξιώσει ένας εργαζόμενος σε περίπτωση άδικης απόλυσης. Επιπλέον, επιβάλλονται παράβολα για την κατάθεση και συζήτηση της αγωγής ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου, οι οποίες μέχρι στιγμής ήταν δωρεάν. Το παράβολο θα ξεκινά από τις 250 λίρες και θα φτάνει τις 950 σε περίπτωση που η αγωγή προχωρήσει σε συζήτηση.


Πηγή: lawnet.gr

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ν.4139/2013: Καταργείται η υποχρέωση υποβολής αιτήματος αναβολής προ 5 ημερών – 1 παράβολο για περισσότερους εγκαλούντες



Σύμφωνα με το α.100 παρ.2 του ν.4139/2013  ”Νόμος περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις” καταργείται η παράγραφος 8 του άρθρου 349 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, σύμφωνα με το οποίο έπρεπε να υποβληθεί στον αρμόδιο εισαγγελέα  το αίτημα αναβολής προ 5 ημερών από την ημερομηνία της δικασίμου, εφόσον και ο λόγος αναβολής είχε αναφανεί ήδη.
Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 93 παρ.2Α του ως άνω νόμου, στην παράγραφο 2 του άρθρου 48 του Κ.Π.Δ. προστίθεται εδάφιο  κατά το οποίο: “Σε περίπτωση που υποβλήθηκε μία έγκληση από περισσότερους εγκαλούντες, κατατίθεται μόνο ένα παράβολο”.
Επίσης, σύμφωνα με την παρ.2 Β του ίδιου άρθρου, προστίθεται στο άρθρο 322 παρ.1 ΚΠΔ εδάφιο, κατά το οποίο: “Σε περίπτωση που η προσφυγή ασκείται από περισσότερους κατηγορουμένους, κατατίθεται μόνο ένα παράβολο“.
Στο νόμο περιέχονται ακόμα πολλές σημαντικές τροποποιήσεις του Π.Κ., του Κ.Π.Δ., του Α.Κ. του ΚΠολΔ, καθώς και άλλων νομοθετημάτων.

 Πηγή: ethemis.gr

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Στα ασφαλιστικά νομής δεν χωρεί ανάκληση ή μεταρρύθμιση απόφασης (νομολογία)

Ειρ.Πατρών 14/2011: Στα ασφαλιστικά μέτρα νομής δεν εφαρμόζεται το άρθρο 696 απρ. 3 ΚΠολΔ κι επομένως δεν χωρεί ανάκληση ή μεταρρύθμιση της σχετικής αποφάσεως. «Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 734 παρ. 5 και 696 παρ. 3 Κ.Πολ.Δ σαφώς προκύπτει ότι στα ασφαλιστικά μέτρα νομής ή κατοχής, δεν εφαρμόζεται το άρθρο 696 παρ. 3 Κ.Πολ.Δ., και συνεπώς δεν χωρεί ανάκληση ή μεταρρύθμιση αποφάσεως ασφαλιστικών μέτρων νομής, υπό τις προϋποθέσεις της παραγράφου του άρθρου 696 Κ.Πολ.Δ. και στερείται το Δικαστήριο που εξέδωσε τα ασφαλιστικά μέτρα νομής, του δικαιώματος μεταρρυθμίσεως ή ανακλήσεως ολικά ή εν μέρει της αποφάσεως του αυτής, ως την πρώτη συζήτηση της αγωγής που αφορά την κυρία υπόθεση, υπό την προϋπόθεση ότι επήλθε μεταβολή των πραγμάτων που δικαιολογεί την ανάκληση ή μεταρρύθμιση αυτής [ΠΠρ.Λευκ. 100/1997 Αρχ. Ν. 1998.86]. (…)Κατόπιν αυτών οι αιτούντες ζητούν να μεταρρυθμιστεί η ως άνω 164/2009 απόφαση του παρόντος Δικαστηρίου και να υποχρεωθεί ο καθ`ου για την αποκατάσταση της υπάρχουσας στο ακίνητο τους υγρασίας να προβεί στην εκτέλεση των αναφερομένων σε αυτή [αίτηση] πρόσθετων εργασιών. Με αυτό το ιστορικό και αίτημα η ένδικη αίτηση, ανεξαρτήτως του εάν τα επικαλούμενα πραγματικά περιστατικά συνιστούν μεταβολή πραγμάτων δικαιολογούσα την μεταρρύθμιση της απόφασης, είναι μη νόμιμη καθόσον, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη μείζονα σκέψη, η λαμβάνουσα ασφαλιστικά μέτρα προς προστασία της νομής 164/2009 απόφαση δεν υπόκειται σε μεταρρύθμιση λόγω μεταβολής των πραγμάτων. Πρέπει, επομένως, η αίτηση να απορριφθεί». (δημοσίευση: τ.ν.π. Nomos)


Πηγή: legalnews.blogspot.com

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η δέσμευση λογαριασμών και θυρίδων από το ΣΔΟΕ

Αντισυνταγματική έκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας τη νομοθετική ρύθμιση, με την οποία προβλέπεται δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών και θυρίδων όσων ελέγχονται για εκτεταμένη φοροδιαφυγή.
Ειδικότερα, το Δ' Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Σωτ. Ρίζος και εισηγητής η πάρεδρος Ουρανία Νικολαράκου), με την υπ' αριθμ. 1032/2013 απόφασή του, έκρινε ότι είναι αντίθετη με τα άρθρα 5 (δικαίωμα συμμετοχής στην οικονομική ζωή της χώρας), 17 (προστασία της ιδιοκτησίας) και 25 (αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου) του Συντάγματος καθώς και με το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ (προστασία της περιουσίας) η διάταξη του άρθρου 30 παρ. 5 περ. ε' του Ν. 3296/2004, με την οποία προβλέπεται δεσμεύση τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων σε περιπτώσεις οικονομικού εγκλήματος και μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίας.
Σύμφωνα με τη δικαστική κρίση, με την επίμαχη διάταξη αφενός, επιδιώκεται η εξυπηρέτηση σκοπού δημοσίου συμφέροντος αφετέρου, περιορίζονται σημαντικά τα περιουσιακά δικαιώματα και η οικονομική και επαγγελματική ελευθερία των φορολογουμένων. Συνεπώς, εφόσον δεν τηρείται η αρχή της αναλογικότητας, ο σκοπός του μετρού δεν αρκεί για να δικαιολογήσει τη νομοθετική ρύθμιση.
Τέλος, σημειώνεται ότι λόγω της αντισυνταγματικότητας, το όλο ζήτημα παραπέμφθηκε για οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.


Πηγή: Lawnet.gr

Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ «ΔΩΡΕΑΣ» ΟΡΓΑΝΩΝ ΕΝΗΛΙΚΟΥ ΘΑΝΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ – Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 9 ΠΑΡ. 2 ΤΟΥ Ν. 3984/2011


Δρ. Ν. Δημητρίου Θ. Ορφανίδη, Προέδρου Πρωτοδικών Αθηνών  

Α. Εισαγωγή
Ο Ν. 3984/2011 είναι ένας « υγιής «οργανισμός». Υπό την έννοια ότι, ενσωματώνει στην εθνική έννομη τάξη, την ευγενή επιδίωξη της Οδηγίας 2010/53/ΕΕ, για θέσπιση κοινών προτύπων, μεταξύ των Κρατών – Μελών, σχετικά με την ποιότητα και ασφάλεια των ανθρώπινων οργάνων που προορίζονται για μεταμόσχευση.
Ωστόσο, επωάζει ένα « καρκινικό κύτταρο » : Το άρθρο 9 παρ. 2, το οποίο ενεργοποιείται από την 1.6.2013. Επίκειται μία νομική «καρκινογένεση». Εξίσου επιβλαβής, τόσο για τον νομικό «οργανισμό», όσο και για τον ανθρώπινο.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ - ΔΙΜΗΝΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Κατόπιν σημερινής απόφασης του ΕΤΑΑ δόθηκε παράταση στην προθεσμία υποβολής ασφαλιστικών βιβλιαρίων ΤΥΔΕ και ΤΑΝ έως την 30.04.2013.

Πηγή: dslar.gr